tirsdag 11. september 2012

Natten til 11 september 2012

Her sitter jeg. Mett og glad etter en helaften sammen med flotte samboere. Vi har spist får-i-kål. Spist kake fra Pascal. Drukket noen drinker mikset av kokken og vår egen bartender. Melissa Horn spilles på maculf. Denne gangen i en munter tone. Tenker på at Hasvik er kåret til Finnamarks fineste plass. Forståelig. Det er det. Nest etter Langfjordbotn. Jeg tenkter på at min beste venninne er dratt. Dratt for nesten 5 måneder. Spesielt. Litt tomt. Mest rart. Skal tro hva jeg skal bruke hverdagen min med nå. Må vel finne meg andre venner. Kan vel begynne å henge med samboere. De er kule. Alle er så forskjellige men like vel passer vi sammen. Flirer. Roper. Fniser. Skravler. Tørr å snakke engelsk. I dag har jeg ryddet i papirene mine. Gjort bokhylla litt kosligere. Og mye renere. Jeg oppdaterer facebook. Ingenting nytt. Sikkert for sent. Alle sover. Fornuftige som folk er. Men jeg kan sitte oppe litt til. Jeg som ikke skal på skolen før 12.30. Sent. Deilig. I morgen skal jeg på innebandy trening. Med de flotte og sporty innebandyjentene mine. Det er gøy. Alltid. En møter så mange mennekser. Sånn over alt. Mennesker en kommer overens med. Som en aldri tidligere kunne forestille seg at en kunne hatt noe til felles med. Det er overraskende. Noe som gjøre det godt og fint. Jeg er glad jeg har så mange forskjellige mennekser i livet mitt. Mennesker som gjør meg rikere. Rikere på erfaring. Sosiale utfordringer. Glede. Forståelse. Jeg må søke om utveksling. Bare tre dager til fristen går ut. Jeg prøver nå. Jeg vet ikke hva jeg skal velge. Vanskelig. Spørr min studievenninne om vi kan møtes i morgen.


"jag tror att livet just har börjat och det blir vad jag gör det till"


3 kommentarer:

Tonje sa...

Åh..Sigridmor! Savner deg! Må snakkes på skype snart!<3

Nora sa...

Fårikål er godt! Liker innlegget ditt :)

Sigrid sa...

Ååå, søøta<3

Det e fantastisk! Takk :)